Kadra merytoryczna


Przedstawiamy wybrane sylwetki kadry merytorycznej
współpracującej przy realizacji projektów
z K2 Consulting Sp. z o.o.:

Szkolenia dla branży HoReCa

Monika Wojciechowska

Dyplomowany Mistrz Cukiernictwa i doświadczona cukiernik. Przez lata działalności w branży wyspecjalizowała się w kreowaniu, wdrażaniu i popularyzacji produktów dla rynku lodziarskiego, cukierniczego i gastronomicznego. Od 13 lat spełnia się jako mentor i coach dla profesjonalnych gastronomów oraz cukierników.
Umiejętności wytwarzania lodów, pralin, ciast, i deserów doskonaliła dzięki wielu szkoleniom w firmach wiodących dostawców.

  • Ukończyła liczne staże zagraniczne m.in. w Niemczech i Włoszech oraz renomowaną szkołę gotowania Espaisucre w Barcelonie Ekspert w Akademii Kulinarnej.
  • Zdobywczyni Złotego Medalu oraz Złotego Pucharu 2016 na międzynarodowym Konkursie Moldavian Culinary Cup w kategorii desery na talerzu.
  • Laureatka nagrody specjalnej ,,Odkrycie Roku ‘’ 2017 na Poland 100 Best Restaurants w Pałacu Sobańskim w Warszawie.
  • Od 2016 do 2019 roku Członkini Klubu Szefów Kuchni
  • Prelegentka Master Class na Sesji Szefów Kuchni Сессия шеф-поваров 2019 w Kijowie.
  • Head Pastry Chef drużyny Olimpijskiej Culinary Team Of Poland Ika 2020 startującej
  • w Stuttgarcie
  • Juror wielu konkursów takich jak: Mistrzostwa Polski Szkół Cukierniczych, Lodziarskie
  • Mistrzostwa Polski Sweet Expo, Mistrzostwa Polski w Przygotowaniu Deseru, Arte Culinaria
  • Italiana,
  • Przewodnicząca jury na konkursie Zielonej Budki Master Challenge w Ostródzie,
  • Jurorka Kulinarnego Pucharu Polski oraz Członek Jury ,,Dorszowe Żniwa’’.

Jerzy Czapla

Kilkukrotny Mistrz Polski Barmanów (1998, 1999, 2000, 2001). Zdobył trzecie miejsce na Mistrzostwach Świata Barmanów w Maladze w 1999 r. oraz wyróżnienia na Mistrzostwach Europy w Bratysławie w 2001 r. i Mistrzostwach Moraw o Vaśszkovy w 2002 r.
Od 27 lat prowadzi szkolenia. Współpracował m.in. z takimi markami jak: Hotel Hilton, Hotel Victoria, Hotele Dr. Irena Eris, Hotel Ambasador, Hotel Belwedere, Hotel Termy Bania, Hotele Sheraton, Hotele Qubus, Hotele MDM i Metropol, Hotel Król Kazimierz, Amber Baltic, Hotel Ambasadorski Rzeszów, Hotel, Bristol, Termy Pałacowe w Nałęczowie, Hotel Termy Bukovina. Autor wielu szkoleń, z którymi występował za granicami kraju:

  • Prezentacja autorskich drinków na Herbacie podczas Kongresu Herbat w Kolombo na Sri Lance 2005r.
  • Prezentacje autorskiego szkolenia Kipera Herbat:
    • Dilmah w Ałamty w Kazachstanie w 2007 r.
    • Na plantacjach herbat Evry Group Mascalaya Tea na Sri Lance 2017r.
  • Prezentacja autorskich szkoleń barmańskich:
    • Hotel Tusan Beach Resort Kusadasi Turcja 2010r.
    • Marhaba Beach Resort Hotel Sousse Tunezja 2012r.
    • restauracje w Wasserburg am Inn Bawaria Niemcy 2017r.
    • Winnica Familla Ferrari Verona 2021r.
    • Hotel Ocean Maya Royale Yucatan Meksyk sierpień 2018r.
    • Friends Restaurants w Hanoi Wietnam wrzesień 2018r.

Krzysztof Szulborski

Prezes Stowarzyszenia Kucharzy Polskich. Zawodowo zajmuje się doradztwem kulinarnym oraz profesjonalnymi szkoleniami skierowanymi do
kucharzy i restauratorów. Współzałożyciel Pomorskiej Akademii Kulinarnej. Przewodniczący Komisji Egzaminacyjnej przyznającej tytuły Czeladniczo –
Mistrzowskie w zawodzie kucharz. Mistrz Świata BBQ, Organizator Mistrzostw Polski w Potrawach z Ryb Morskich. Srebrny i brązowy medalista Olimpiady Kulinarnej w Erfurcie Culinary Olympics IKA – Olympiade der Köche. Pomysłodawca, wydawca i współautor książki Lekcje Smaków, skierowanej do uczniów i nauczycieli szkół o profilu gastronomicznym.
Współwłaściciel Jack’s Bar & Restaurant w Gdyni w latach 2015–2016. Felietonista, autor tekstów dla magazynów: Poradnika Restaurator, Food Service, Restauracja oraz gościnnie dla pism biznesowych (Galerie Handlowe, Manhattan Business). Uzyskany tytuł Kuchmistrza 1992. Uzyskany tytuł Mistrz Mistrzów przyznany przez Polską Akademię Gastronomiczną.
Otrzymał Hermesa Kulinarnego – Osobowość Kulinarna 2013 – nagroda przyznana przez miesięcznik Poradnik Restauratora i branżę kucharsko –
gastronomiczną w Polsce.
Otrzymał nagrodę za Działalność Stowarzyszenia Kucharzy Polskich
– Bursztynowy Mieczyk 2011. Srebrny medalista Olimpiady Kulinarnej Erfurt w 2016 jako „National Culinary Team of Poland” oraz brązowy jako „Pomerania-Culinary Team of Poland” w 2008.
Mistrz Republiki Czeskiej w przyrządzaniu gulaszu 2009.

Łukasz Mroziński

Wieloletni kucharz, szef kuchni i mistrz sushi. Od początku swojej drogi zawodowej ściśle związany z gastronomią i hotelarstwem. Od 2005 roku
współpracuje z topowymi restauracjami w kraju. Stale się rozwija i doskonali swoje umiejętności, pracując z najlepszymi szefami kuchni. Jednym z sukcesów zawodowych Łukasza jest zarządzanie kuchnią w kilku topowych hotelach w Polsce, w tym restauracjami sushi. Aktualnie szef kuchni w jednej
z topowych restauracji sushi w Warszawie. Swoją pasją do japońskiej kuchni dzieli się z innymi, przekazując im zdobytą wiedzę i doświadczenie
podczas szkoleń, które organizuje. Charakteryzuje go japońska dyscyplina pracy, połączona ze słowiańską wrażliwością i smakami kuchni nowoczesnej.

Dominik Węsierski

Sommelier i pasjonat świata winiarskiego. Certyfikowany przez Court of Master Sommeliers (Austria) i Wine and Spirit Education Trust (UK), członek Stowarzyszenia Sommelierów Polskich (SSP) i Międzynarodowego Stowarzyszenia Sommelierów (ASI), Mistrz Polski Zachodniej Sommelierów 2016 oraz trzykrotny reprezentant Polski na Mistrzostwach Świata degustacji w ciemno organizowanych przez francuski magazyn La Revue du Vin de France.
Pierwsze kroki w świecie gastronomii stawiał w Irlandii, gdzie, pod okiem Pierra Toussaint, uczył się zawodu sommeliera w hotelu Hayfield Manor *.
W jego CV znajdziemy również popularną restaurację Harisson’s w londyńskim Balham. Po powrocie do Polski, objął pieczę nad kartą win i serwisem najbardziej wówczas prestiżowej szczecińskiej restauracji Hotelu Park ****. Od 2016 roku związany z importerem i dystrybutorem win z całego Świata – firmą Wineland.

Szkolenia dla branży TSL

Arkadiusz Bogucki

Od 12 lat związany z branżą TSL, posiada praktyczne doświadczenie w transporcie drogowym. Specjalizuje się w szkoleniach i doradztwie z zakresu: transportu drogowego, certyfikatu kompetencji zawodowych, uzyskania kwalifikacji wstępnej, szkolenia okresowego, ecodriving, rozwiązań ekologicznych w branży transportowej, czasu pracy kierowców, obsługi tachografu cyfrowego, rozliczania czasu pracy kierowców,
przewozu towarów niebezpiecznych. Prowadzi szkolenia i wdrożenia pracowników firm transportowych. Ceniony i doświadczony szkoleniowiec.
Posiada szerokie kompetencje, czego potwierdzeniem są liczne certyfikaty: Certyfikat Kompetencji Zawodowych w Międzynarodowym Transporcie Drogowym Rzeczy, Certyfikat Kompetencji Zawodowych w Krajowym Transporcie Drogowym Rzeczy, Certyfikat PRINCE2 Foundation, Master Business Trainer ODiTK Ośrodek Doradztwa i Treningu Kierowniczego, Doradca do spraw bezpieczeństwa przewozu towarów niebezpiecznych, Kompetencje managerskie w procesie zmiany w biznesie.
Posiada doświadczenie w budowie struktur szkoleniowych, poprzez rozbudowanie sieci ośrodków szkolenia kwalifikacji zawodowych, układanie programów i przygotowywanie materiałów szkoleniowych, monitorowanie jakości i efektywności przeprowadzonych szkoleń.
Wysoki poziom umiejętności interpersonalnych, łatwość budowania relacji z klientem wewnętrznym i zewnętrznym oraz zdolność skutecznego przekazywania wiedzy przekłada się na jakość i efektywność prowadzonych sesji szkoleniowych.

Marcin Piwoński

Specjalizuje się w zakresie polskich i europejskich przepisów określających: czas pracy kierowców, prowadzenie ewidencji czasu pracy, rozliczanie wynagrodzeń kierowców i podróży służbowych.
Wiedzę z zakresu czasu pracy kierowców zdobył pracując jako specjalista ds. wdrożeń i szkoleń u producenta oprogramowania służącego do analizy czasu pracy kierowców wykorzystywanego m.in. przez służby kontrolne.
Stworzył narzędzie online umożliwiające odczyt i analizę plików cyfrowych z kart kierowców i tachografów oraz symulator tachografu, które wykorzystuje podczas swoich szkoleń. Uczestniczy w projekcie, który ma na celu wyprodukowanie programu służącego do analizy i rozliczania czasu pracy kierowców (m.in. sprawdzanie naruszeń, tworzenieewidencji czasu pracy, rozliczanie podróży służbowych).

Szkolenie dla branży produkcyjnej

Zbigniew Kowalski

Posiada wieloletnie doświadczenie w realizacji projektów optymalizacyjnych przy wykorzystaniu metod i narzędzi Lean Management, Kaizen i Six Sigma. Certyfikowany Master Black Belt oraz Koordynator projektów realizowanych przez Black Belt i Green Belt oraz White Belt; Koordynator Centralny 5S; zarządzanie portfelem projektów realizowanych metodą DMAIC, PDCA (w tym 5S, Kaizen). Inicjator kół jakości, projektów 5S, pasjonat ciągłego doskonalenia. KaizenMan –
wierzy w siłę małych lecz ciągłych zmian, nie potrafi funkcjonować bez liczb, danych i analiz, które są jego orężem a wykorzystywane metody nawigacją/roadmapą.
Autor programów szkoleniowych oraz gier symulacyjnych z wykorzystaniem koncepcji szczupłego zarządzania. Realizuje projekty realizowane w obszarach logistyki, wykorzystania parku maszynowego czy procesów usługowych i administracyjnych.

Jakub Kocjan

Absolwent kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji na Politechnice Śląskiej. Ukończył studia podyplomowe „Akademia Lean Lidera – Efektywne zarządzanie przedsiębiorstwem” w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu.
Jego przygoda z Lean rozpoczęła się wraz z podjęciem pierwszej pracy w przemyśle samochodowym. Przepracował ponad 10 lat na stanowiskach specjalisty i koordynatora Lean w kilku firmach produkcyjnych. Posiada
certyfikaty Lean Implementer i Six Sigma. Jest członkiem INCOSE (Międzynarodowa Rada ds. Inżynierii Systemów). Od kilku lat rozwija LeanCenter.pl – największy polski serwis internetowy poświęcony tematyce ciągłego doskonalenia.
Wykładowca Politechniki Śląskiej (Lean Manufacturing).
Autor gry warsztatowej Koromo.

Szkolenia dla sklepów spożywczych

Robert Staszkiewicz

Trener z dwudziestoletnim doświadczeniem w sprzedaży, zakupach
i szkoleniach. Doświadczenie sprzedażowe zdobywał w amerykańskiej firmie
dystrybucyjnej McLAne Polska, gdzie pracował jako Handlowiec, Regionalny
Menadżer Sprzedaży, Trener i Menadżer ds. Rozwoju Sieci Handlowej IGA. Przez dwa lata, na stanowisku Dyrektora ds. Handlu i Marketingu odpowiadał za wdrażanie strategii marketingowej, negocjacje z dostawcami, rozwój sieci franczyzowej Euro Sklep. Szkoleniami zajmuje się od 2000 roku
prowadząc usługi dla działów handlowych, zakupów i marketingu w firmach
produkcyjnych, dystrybucyjnych i w sieciach handlowych.

Pasje zawodowe
Specjalizuje się w sprzedaży, negocjacjach handlowych (zarówno sprzedażowych jak i zakupowych), zarządzanie wskaźnikami ekonomicznymi w handlu, zarządzanie marżą oraz projektowaniem i wdrażaniem programów lojalnościowych. Drugą dziadziną jaka znajduje się w obszarze jego zainteresowań szkoleniowych i doradczych to Zarządzanie Handlowcami, czyli motywowanie, delegowanie, rozliczanie zadań i trening podczas pracy. Wszystkie działania mają w efekcie skutkować jednym – podnieść efektywność wszelkich działań handlowych – zwiększyć obrót,
podnieść marżę i obniżyć koszty.
Edukacja i doświadczenie

  • Studia magisterskie na Uniwersytecie Śląskim na Wydziale Nauk Społecznych,
  • Praca w Bielskiej Wyższej Szkole im. J. Tyszkiewicza,
  • McLane Polska – ogólnopolski dytrybutor FMCG,
  • Euro Sklep S.A. Grupa Emperia S.A., następnie Grupa Eurocash S.A., Rabat Detal,
  • Wiedza i umiejętności zdobywane na licznych szkoleniach w kraju i za granicą

Szkolenia podatkowe

Adam Radom

prawnik, doradca podatkowy. Absolwent kierunku prawo na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, podyplomowych studiów prawa spółek na Uniwersytecie Warszawskim oraz Studium Prawa Niemieckiego na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Wpisany na listę doradców podatkowych, nr wpisu 13966.

Doświadczenie zdobywał podczas pracy w największych i najbardziej renomowanych kancelariach prawnych w Polsce. Właściciel kancelarii prawno – podatkowej biz.care z siedzibą w Poznaniu.

Na co dzień doradza przedsiębiorcom w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej. Specjalizuje się w optymalizacji podatkowej przedsiębiorstw, restrukturyzacji i obsłudze spółek prawa handlowego. Doradza w zakresie podatkowych skutków podejmowanych działań biznesowych, ze szczególnym uwzględnieniem podatków dochodowych PIT i CIT oraz podatku VAT. Prowadzi procesy restrukturyzacyjne przedsiębiorstw, a także doradza w zakresie optymalizacji ryzyka podatkowego. Z sukcesami wspiera przedsiębiorców w walce z obciążeniami podatkowymi, wykorzystując dostępne i co najważniejsze, zgodne z przepisami narzędzia.

Szkolenia z kompetencji uniwersalnych

Wojciech Woźniak

to przedsiębiorca branży nowoczesnych technologii, trener, konsultant oraz ekspert w obszarze sprzedaży B2B, komunikacji wewnętrznej w organizacji, strategii sprzedaży i marketingu, zarządzania zespołami rozproszonymi oraz budowania relacji z klientem.

Pracował jako dyrektor sprzedaży pionu ds. kluczowych klientów w Orbico Group (dystrybutor koncernu Procter&Gamble) oraz jako dyrektor handlowy oraz dyrektor marketingu i logistyki u największych dystrybutorów farmaceutycznych: Lubfarm S.A i Polska Grupa Farmaceutyczna S.A. Był jednym z twórców sieci niepublicznych Policealnych Szkół Detektywów i Pracowników Ochrony.
Odpowiadał za realizację planów sprzedażowych liczonych w miliardach złotych rocznie. Najmniejszy zespół, którym zarządzał liczył sześć osób, największy – trzysta. Zarządzał budżetami marketingowymi liczonymi w dziesiątkach milionów złotych. Przez wiele lat był ponadto odpowiedzialny za wyszukiwanie, zakup i wdrożenie rozwiązań IT oraz kontraktowanie usług zewnętrznych (m.in. usługi logistyczne i szkoleniowe). Wojciech Woźniak sam również sprzedawał do klientów personalnych branży FMCG i farmacja, takich jak największe sieci sklepów, drogerii i aptek oraz hurtownie ponadregionalne. Zarządzał organizacjami sprzedażowymi dedykowanymi do obsługi zarówno kanałów tradycyjnych jak i nowoczesnych.
Przeprowadził ponad 1200 dni szkoleń sprzedażowych i warsztatów strategicznych dla różnych zespołów w różnych firmach i branżach.

Dariusz Walczak

Psycholog organizacji, Konsultant biznesowy, Trener.

Trener z wieloletnim doświadczeniem praktycznym. W czasie współpracy pomaga innym w rozwoju  efektywnych narzędzi wspomagających zarzadzanie zespołami, sprzedaż oraz obsługę klientów. W czasie prowadzonych zajęć  wykorzystuje swoje bogate doświadczenia oraz solidną wiedze akademicką na temat aspektów ludzkich (psychologicznych) w zarządzaniu. Praktyczne ponad 20 letnie doświadczenie o relacjach biznesowych zdobył jako menadżer i trener wewnętrzny współpracując z firmami dystrybucyjnymi i usługowymi. Budował i prowadził wiele zespołów specjalistów sprzedaży, obsługi klientów. 

Od kilku lat stale współpracuje z firmami finansowymi, branży TSL, administracji publicznej  prowadząc konsultacje, coaching, regularne szkolenia wspierające i pod noszące efektywność codziennej pracy pracowników tych firm. 

Jako Konsultant i Psycholog Organizacji, Wykładowca Uniwersytetu SWPS, od ponad 10 lat specjalizuje się w obszarze zarządzania zespołami i relacji biznesowych Wspomaga klientów w tworzeniu i realizacji  strategii procesów zarządzania,  wspomaga w budowaniu i zarządzaniu strukturami zasobów ludzkich w firmach, zespołami handlowymi w relacjach B2C, B2B.
Jako trener prowadzi zajęcia i szkolenia z tematu budowania i zarządzania  efektywnych zespołów, zarządzania konfliktem oraz skutecznej komunikacji. W swojej pracy ma głównie  na celu nieustające zwiększanie produktywności firm, wydajności i efektywności zasobów ludzkich.

Małgorzata Adamczyk

Trener z doświadczeniem zawodowym zdobytym w organizacjach oferujących usługi finansowe, bankowe, ubezpieczeniowe i porady prawne. Od wielu lat interesuje się psychologią i dbałością o rozwój własny oraz ludzi, z którymi pracuje. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu sprzedaży, negocjacji, obsługi Klienta, zarządzania czy też z zakresu kompetencji uniwersalnych, takich jak: komunikacja, zarządzanie sobą w czasie, asertywność, radzenie sobie ze stresem. Jako trener wewnętrzny oraz freelancer zrealizowała wiele godzin szkoleniowych z w/w tematyki.
Ma wysoką motywację do pracy, którą zaraża innych. Ambitnie podchodzi do każdego powierzonego jej zadania. Optymistycznie nastawiona do podopiecznych, charakteryzuje się dużą odpowiedzialnością, kreatywnością oraz organizacją czasu pracy. Ukończyła liczne kursy, m.in.: Podstawy psychologii kryzysu i problemów emocjonalnych człowieka z technikami twórczego myślenia w procesie terapeutycznym, Poradnictwo zawodowe w warunkach izolacji – praca z osobami osadzonymi w zakładzie karnym, Trening Umiejętności Społecznych, Doradztwo zawodowe, edukacyjne i pośrednictwo pracy

Szymon Nęcki

Trener negocjacji i zarządzania. Specjalizuje się w szkoleniach dla doświadczonych profesjonalistów, którzy oczekują praktycznej wiedzy, gotowej do zastosowania  w złożonych procesach negocjacyjnych i zarządczych.
Jako szkoleniowiec projektuje  i wdraża programy szkoleniowe 
i mentoringowe z zakresu kompetencji menedżerskich, szczególnie tych związanych  z negocjacjami i skuteczną komunikacją.
W ciągu ostatnich 7 lat zrealizował około 2000 godzin szkoleń dla ponad 70 firm i instytucji, a także w ramach szkoleń otwartych i zajęć na studiach podyplomowych i MBA. Wspierał firmy z branż finansowej, edukacyjnej, budowlanej, chłodniczej, automotive, medycznej, FMCG i przemysłu ciężkiego w uporządkowaniu  i zoptymalizowaniu procesów negocjacyjnych.
Doświadczenie trenerskie zdobywał u boku cenionego eksperta oraz trenera – prof. Zbigniewa Nęckiego, autora jednego z pierwszych podręczników negocjacji na polskim rynku wydawniczym oraz założyciela Katedry Negocjacji na Uniwersytecie Jagiellońskim. Magister psychologii, zarządzania i marketingu. Doktorant w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Cyberbezpieczeństwo, Audyty IT

Kamil Kamola

Przedsiębiorca, menadżer, trener, szkoleniowiec posiadający 13 letnie doświadczenie zawodowe.
Rozwojem pracowników zajmuje się od 2016 roku. Przez ten czas przeprowadził ponad 1200 godzin szkoleń i doradztw. 
W swojej codziennej pracy koordynuje działania związane z funkcjonowaniem sektora IT przedsiębiorstw prywatnych jak i podmiotów publicznych, świadczy usługi z zakresu m.in. modelowania procesów biznesowych, audytów oraz analiz przedwdrożeniowych. W przeszłości zdobywał doświadczenie zawodowe na stanowisku programisty aplikacji webowych.
Tworzy i prowadzi procesy rozwojowe. Projektuje i wdraża narzędzia poprawiające efektywność pracy zespołów. Wspiera pracowników w rozwoju kompetencji oraz optymalizuje procesy biznesowe.
W trakcie swojej pracy zawodowej kładzie nacisk na rozwój praktycznych umiejętności. Osoba posiadająca bogate doświadczenie zawodowe zbudowane na praktyce, a nie jedynie samej teorii.

RODO, Audyty prawne, ISO:

Barbara Pietrzak-Każarnowicz

Pracownik działów prawnych i kancelarii, odpowiedzialny za stosowanie przepisów różnych gałęzi prawa, cywilnego (umowy w obrocie gospodarczym, ogólne warunki umów), handlowego, administracyjnego (ochrona danych osobowych i informacji niejawnych). Audytor wewnętrzny ISO 27701, ISO 9001, ISO 22301 i ISO 27001. Ma za sobą przeprowadzone audyty ISO w firmach o profilu usługowym. Ponadto aktywnie szkoli oraz wdraża systemy ISO wskazane powyżej. Uczestnik prac legislacyjnych – w tym przy ustawie o kredycie konsumenckim  i odwróconym kredycie hipotecznym. Od lat związana z sektorami gospodarczymi gdzie ochrona danych osobowych i zagadnienia poufności są podstawą prowadzenia działalności biznesowej. Wprowadzała normę ISO, wdrażała politykę ochrony danych osobowych, jednocześnie doradzała w bieżącej obsłudze prawnej firm – od kwestii podatkowych, poprzez tworzenie umów, ogólnych warunków ubezpieczenia, obsługę spraw sądowych, tworzenie zapisów ustawowych. Do jej doświadczeń zawodowych zalicza się także współpraca z syndykiem masy upadłości, firmami z sektora budowlanego, komputerowej, gospodarki odpadami, JST.

Absolwentka prawa na Uniwersytecie Gdańskim. Ukończyła podyplomowe studia dla menedżerów na Politechnice Gdańskiej. Posiada dyplom z prawa angielskiego i europejskiego Uniwersytetu Cambridge.

Wieloletnie doświadczenie zawodowe wykładowcy wyniesione z różnych instytucji – od firm przez urzędy administracji rządowej i samorządowej oraz ukończone kursy z zakresu prawa angielskiego, amerykańskiego i europejskiego, a także działalność publicystyczna dały bazę do specyficznego podejścia w zakresie prowadzonych szkoleń.